Reklamacje, skargi lub zażalenia zawierające zastrzeżenia dotyczące usług świadczonych przez Zakłady Ubezpieczeń, na rzecz których Beskidzka Izba Lekarska wykonuje działalność agencyjną, mogą zostać złożone według procedur składania i rozpatrywania reklamacji uregulowanych w Ogólnych/Szczególnych Warunkach Ubezpieczenia. Szczegółowe informacje w tym zakresie dostępne są również na stronach internetowych Zakładów Ubezpieczeń:
Reklamacje, skargi lub zażalenia w zakresie niezwiązanym z udzielaną ochroną ubezpieczeniową mogą być składane w Beskidzkiej Izbie Lekarskiej:
Beskidzka Izba Lekarska rozpatruje reklamację, skargę lub zażalenie i udziela na nie odpowiedzi, bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia ich otrzymania, z zastrzeżeniem przypadków szczególnie skomplikowanych.
W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji, skargi lub zażalenia i udzielenie odpowiedzi w terminie 30 dni, Beskidzka Izba Lekarska przekazuje osobie, która złożyła reklamację, skargę lub zażalenie informację, w której:
Odpowiedź Beskidzkiej Izby Lekarskiej na reklamację, skargę lub zażalenie zostanie dostarczona osobie, która je złożyła, w postaci papierowej. Na wniosek osoby, która złożyła tę reklamację, skargę lub zażalenie, odpowiedź można dostarczyć pocztą elektroniczną.
W przypadku nieuwzględnienia roszczeń wynikających z reklamacji klientowi przysługuje:
Reklamacje uregulowane są w ustawie z dnia 5 sierpnia 2018 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (Dz. U. 2018 poz. 2038).
Ubezpieczającemu, ubezpieczonemu i uprawnionemu z umowy ubezpieczenia, będącemu konsumentem, przysługuje prawo zwrócenia się o pomoc do Miejskich i Powiatowych Rzeczników Konsumenta.
Beskidzka Izba Lekarska podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszej procedurze mają zastosowanie ogólnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w tym kodeksu cywilnego.
Językiem stosowanym przez Beskidzką Izę Lekarską w relacjach z konsumentem jest język polski.